سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الرحیل

چندی پیش رییس جمهور محترم درباره چند فرزندی صحبت هایی داشتند که تصمیم گرفتم در تایید ایشان روایاتی را بیاورم تا معلوم شود که حرف ایشان کاملا صحیح می باشد.

 عَوَالِی اللآَّلِی، عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ حَصِیرٌ مَلْفُوفٌ فِی زَاوِیَةِ الْبَیْتِ خَیْرٌ مِنِ امْرَأَةٍ عَقِیمٍ  حصیر پیچیده شده در گوشة خانه بهتر است از زنی که نازاست.

دَعَائِمُ الْإِسْلَامِ، عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّهُ قَالَ تَزَوَّجُوا سَوْدَاءَ وَلُوداً وَ لَا تَتَزَوَّجُوا حَسْنَاءَ جَمِیلًا عَاقِراً فَإِنِّی أُبَاهِی بِکُمُ الْأُمَمَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ با ازن سیاهی که بچه به دنیا می آورد ازدواج کنید اما با زن زیبای صاحب جمالی که بچه به دنیا نمی آورد ازدواج نکیندهمانا من درروز قامت به شما افتخار می کنم.

 الشَّیْخُ الْمُفِیدُ فِی الْإِخْتِصَاصِ، عَنْ أَحْمَدَ عَنْ عَمْرِو بْنِ حَفْصٍ وَ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْهَیْثَمِ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ نَجِیحٍ عَنْ حَصِیفٍ عَنْ مُجَاهِدٍ عَنِ الْخُدْرِیِّ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص فِی حَدِیثٍ أَنَّهُ قَالَ لِعَلِیٍّ ع وَ الْحَصِیرُ فِی نَاحِیَةِ الْبَیْتِ خَیْرٌ مِنِ امْرَأَةٍ لَا تَلِدُ الْخَبَرَ  رسول مکرم اسلام به امیر المومنین علی علیه السلام فرمودند:حصیر در گوشه خانه بهتر است از زنی که بچه به دنیا نمی آورد.

 الْحَسَنُ بْنُ فَضْلٍ الطَّبْرِسِیُّ فِی کِتَابِ مَکَارِمِ الْأَخْلَاقِ، عَنْ کِتَابِ الرِّیَاضِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص شَوْهَاءُ وَلُودٌ خَیْرٌ مِنْ حَسْنَاءَ عَقِیمٍ  زن زشت بچه زا بهتر است از زن زیبایی که توانایی بچه زایی ندارد.

 الشَّیْخُ أَبُو الْفُتُوحِ فِی تَفْسِیرِهِ، عَنْ عِیَاضِ بْنِ غَنْمٍ الْأَشْعَرِیِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَا تَزَوَّجَنَّ عَجُوزاً وَ لَا عَاقِراً فَإِنِّی مُکَاثِرٌ بِکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ با زن پیر وزنی که بچه زانیست یه هیچ وجه ازدواج نکنید همانا من درروز قیامت به شما(از لحاظ جمعیت )افتخار می کنم .واحادیث دیگر...

انچه که از این روایت به دست می آید اولا این است زنی که بچه به دنیا می آورد از زن زیبا قرب وارزشش بیشتر است.آن چه که امروزه نادیده گرفته می شود وبلکه برعکس است.ثانیا ممکن است بضی ها خیال کنند پس زنی که عقیم است چه گناهی کرده است باید گفت علت این تعبیر ها از سوی معصومین علیهم السلام برای شدت تاکید برتولید مثل است واصلا درصدد اینکه مثلا زنانی که قادر  به تولید مثلنیستند گناهی مرتکب شده اندویا ارزش ندارند. چرا که ارزش اصلی برای انسانها نه در زیبایی ونه در بچه زایی ونه درمرد بودن ویا زن بودن است بلکه ارزش انسانها در تقواست.زیراکمال مطلق خداست وهرکس بیشتر به خدا نزدیک شود با ارزش تر می شود.

علاوه برآنکه همواره عامل جمعیت یکی از موقعیت های استراتژیک برای هر کشوری محسوب می شده است ،مثلا کشوری که نیروی انسانی وجمعیت قابل قبولی دارد به مراتب قدرت چانه زنی واعمال سیاستهای خارجی وداخلی اش از کشوری که از چنین مزیتی برخوردار نیست  ،بیشتر است.البته به شرط آن که بتوان با مدیریت از این قدرت بالقوه استفاده کرد.

اما از لحاظ اقتصادی که خانواده ها از آن می ترسند،،این هم به خاطر ضعف ایمان است چرا که روزی رسان خداست وخودش فرموده روزی فرزندانتان را می دهم واز ترس فقر آنها را ازبین نبرید.خدای متعال در قران کریم می فرماید: ولا تقتلوا اولادکم خشیه املاق نحن نرزقکم ونرزقهم ان قتلهم کان خطاکبیرا (اسرا/31).

مرحوم علامه در المیزان ذیل این آیه می فرمایند: املاق به معناى فقر و ندارى است ، و در مفردات گفته است که خطاةبه معناى انحراف از جهت است .نهى از فرزند کشى (چه دختر و چه پسر) از بیم فقر و گرسنگى که در عرب  رسم بوده
و در آیه شریفه از کشتن اولاد به جهت ترس از فقر و احتیاج ، شدیدا نهى شده است و جمله نحن نرزقهم و ایّاکم تعلیل همان نهى و در مقام مقدمه چینى براى جمله بعدى است که فرمود: ان قتلهم کان خطا کبیرا.
و معناى آیه این است که فرزندان خود را از ترس این که مبادا دچار فقر و هلاکت شوید و به خاطر ایشان تن به ذلت گدائى دهید به قتل نرسانید، و دختران خود را از ترس اینکه گرفتار داماد ناجورى شوید و یا به جهت دیگرى مایه آبروریزى شما شود مکشید زیرا این شما نیستید که روزى اولادت ان را مى دهید، تا در هنگام فقر و تنگدستى دیگر نتوانید روزى ایشان را برسانید، بلکه مائیم که هم ایشان و هم شما را روزى مى دهیم ، آرى کشتن فرزندان خطائى است بزرگ.(تفسیر المیزان /ذیل آیه31از سئره اسرای). 

 ایات دیگری در این زمینه داریم که من برای اختصار نیاوردم.

لازم به ذکر است که امروزه قتل فرزندان  ومخصوصا دختران، به صورت مدرن صورت می گیرد.(شاید در این رابطه به مدد الهی چیزی بنویسم) امیدوارم عزیزان منظورم را متوجه شده باشند.

 

 

 


ارسال شده در توسط مسافر