سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الرحیل

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ،که معروف به بهار قران می باشد و حتی از طرف معصومین به تلاوت قران در این ماه باخیر و برکت ،نیز سفارش خاص شده است ،تصمیم گرفتم مطلبی را بنویسم که در وهلة اول تلنگری برای خودم باشد ودر مرتبة بعد تذکری برای دیگر عزیزان.

نمی دانم شاید تا به حال دیده ویا شنیده باشید که گاه افرادی ویا شاید خودمان هنگامی که یک شبکة تلویزیونی قران پخش می کند ویا برنامة معارفی دارد ،سریع کانال عوض می کنیم ، وبه عبارت دیگر از برنامه خوشمان نمی آید وبیشتر مایل هستیم برنامه دیگری را تماشا کنیم.گاهی نیز اتفاق افتاده است در وسیلة نقلیه نیز بیشتر دوست داریم موسیقی گوش دهیم ،تا قران.

قطعا این حالت ،حکایت از یک عمل قلبی ودرونی دارد .برای کشف این مطلب که این حالت حاکی از چیست ،با توجه به دو آیه شریفه از قران کریم آشکار می شود.یک آیه که در وصف مومنین است وآیة دیگر که در وصف مشرکین وکفار است.

اما آیة اول ،آیه2 از سورة انفال است،که می فرماید:

«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ إِذا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیاتُهُ زادَتْهُمْ إیماناً وَ عَلی رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ» (انفال/2)

در این آیه خدای متعال در وصف مومنین ،می فرماید : مؤ منین تنها کسانى اند که وقتى یاد خداوند به میان مى آید دلهایشان از ترس مى تپدو وقتى آیات او برایشان تلاوت مى شود ایمانشان زیادتر مى گردد و بر پروردگار خود توکل مى کنند .

اما آیة دوم ،آیة 45 ازسوره مبارکة زمراست، که می فرماید:

«وَ إِذا ذُکِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَ إِذا ذُکِرَ الَّذینَ مِنْ دُونِهِ إِذا هُمْ یَسْتَبْشِرُونَ» (زمر/45)

در این آیة شریفه نیز در وصف کفار ومشرکین چنین می فرماید: و چون سخن از خداى یگانه مى شود دلهاى کسانى که به آخرت ایمان ندارند متنفر مى شود و چون سخن از خدایان دیگر مى شود خشنود مى گردند .

به راستی ما جزء کدامین گروه هستیم ؟نکند خدای نکرده از گروهی هستیم که خدای متعال در وصف آنان فرموده است...قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَ لَکِن قُولُوا أَسلَمْنَا وَ لَمَّا یَدْخُلِ الایمَانُ فى قُلُوبِکُمْ...» وخودمان از آن بی خبریم.

اللهم عجل لولیک الفرج

 

 


ارسال شده در توسط مسافر